Танкісти України
(в межах проекту "Танкисты")
Пятница, 24.11.2017, 06:51



Вітаю Вас Гость | RSS
[ Головна ] [ Танкісти України ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]
Меню сайту

Категорії разділу

Реклама
Здесь может быть Ваша реклама, для размещения обращайтесь valera.pvs@i.ua valera.pvs.g@gmail.com valera.pvs@mail.ru

Що на форумі

Статистика


Яндекс.Метрика

Рейтинг@Mail.ru

Форма входу

Головна » Танкісти України » Старші офіцери

Гінзбург Семен Олександрович
Матеріал опубліковано: 05.04.2015, 13:10
Гінзбург Семен Олександрович
Гінзбург Семен Олександрович
Дата народження: 1900 рік
Місце народження: місто Луганськ
Приналежність: Старші офіцери, Г, Конструктори танків
Роки служби (праці): 192?–1943
Звання (посада): Інженер-полковник
Участь в бойових діях: Приймав
Приймав участь в: Друга Світова війна, Німецько - Радянська війна, Битва на Курській дузі, Бєлгородсько-Харківська операція
Дата смерті: 3 серпня 1943 року
Місце смерті: село Мала Томаровка Курської області
Нагороди: Нагороди: Гінзбург Семен Олександрович

Гінзбург Семен Олександрович (1900 рік — 3 серпня 1943 року) — інженер-полковник, видатний конструктор бронетехніки, заступник командира з технічної частини 32-ї танкової бригади, один із творців танків Т-26, Т-28, Т-35, Т-100, Т-50 та легкої самохідної артилерійської установки СУ-76.

Народився Семен Олександрович в 1900 році в місті Луганськ.

Після закінчення Військово-технічної академії імені Дзержинського в Ленінграді був направлений до Головного конструкторського бюро Гарматно-Арсенального тресту (ГКБ ГАТ), яке знаходилося в Москві. Згодом був відряджений у розпорядження Управління механізації і моторизації Робітничо-Селянської Червоної Армії (УММ РСЧАА).

У 1930 році у складі закупівельної комісії під керівництвом І. О. Халепського побував на танкових заводах Великобританії. Після повернення до Радянського Союзу був призначений начальником випробувальної групи по танку Vickers Mk.E, згодом прийнятого на озброєння СРСР під маркою Т-26.

Закінчивши випробовування танка отримав призначення до танкової школи в Казані, де займався копіювання креслень та технічної документації, які надходили з Німеччини.

У 1932 році Семена Олександровича перевели працювати на завод №174, а згодом призначили заступником директора по конструкторській частині на заводі № 185. За його безпосередньої участі та під його керівництвом було проведено цілий ряд проектно-конструкторських робіт з розробки серійних танків Т-26, Т-28, Т-35, Т-50 та дослідних Т-33, Т-43, Т-29, Т-46-5, Т-100 і Т-126СП.

На початку 1937 року Семен Олександрович був відсторонений від роботи, проти нього порушили справу в шкідництві та шпигунстві. Підставою для заведення справи стала його поїздка за кордон до Великобританії в складі закупівельної комісії. Достовірні свідчення про те, що Семен Олександрович перебував під арештом відсутні, хоча деякі джерела посилаються на усні свідчення Л. Горлицького про арешт Семена Олександровича. В 1938 році звинувачення з Гінзбурга були зняті і він повернувся до роботи.

У травні 1940 року, після злиття заводів № 185 і № 174, Семен Олександрович був призначений начальником відділу в конструкторському бюро заводу № 174.

Після початку Німецько-Радянської війни працював у конструкторському відділі Наркомтанкопрома, був заступником Ж. Я. Котіна, який обіймав посаду заступника наркома танкової промисловості. Знаходячись на цій посаді Семен Олександрович безпосередньо керував роботами по створенню легкої самохідної артилерійської установки СУ-76. В зв'язку з тим, що роботи по даній машині проводилися в авральному темпі, а в її конструкції масово використовувалися автомобільні вузли та агрегати, які не були адаптовані до роботи на гусеничних машинах, перші зразки СУ-76 виявилися вкрай низької якості.

За низьку якість самохідних установок Семена Олександровича було звинувачено в недбальстві й знято з посади. Згодом його направили в діючу армію заступником командира з технічної частини 32-ї танкової бригади 29-го танкового корпусу.

3 серпня 1943 року розпочалася Бєлгородсько-Харківська наступальна операція. Після потужної тригодинної артилерійської підготовки та сильних ударів авіації по німецьким позиціям 5-а гвардійська армія О. С. Жадова перейшла в наступ. До середини дня вона просунулася до 5 кілометрів на напрямку головного удару. Але потім противник наніс ряд контрударів і темп наступу 5-ї армії знизився. Для розвитку успіху командування вирішало ввести в бій передові бригади корпусів першого ешелону 1-ї та 5-ї танкових армій. Танкісти завдали удару в напрямку Ново-Олександрівка — Степне і незабаром виконали поставлене завдання.

Через деякий час 200-а танкова бригада 11-го гвардійського танкового корпусу і 49-а танкова бригада 8-го гвардійського механізованого корпусу вийшли в район Томаровки до другої смуги оборони противника, де зустріли сильний опір.

Водночас 32-а танкова бригада 29-го танкового корпусу і 110-а танкова бригада 18-го танкового корпусу прорвали другу смугу німецької оборони і перерізали залізницю Томаровка - Бєлгород.

Таким чином у ворожій обороні утворився коридор, в який і ввійшли 1-а та 5-а танкові армії. Наступ розвивався успішно. У перший же день танкові з'єднання просунулися на 15-30 кілометрів і відсікли білгородське угруповання ворога від томаровского.

В ході цих боїв, 3 серпня 1943 року, в районі села Мала Томаровка Курської області, загинув інженер-полковник Гінзбург Семен Олександрович. Поховали його в селі Лучки Томаровского району Курської області (нині Яковлевський район Бєлгородської області)

 

 

Нагороджений:

Орденом Леніна

Орденом “Знак Пошани”

Медалями

 

 

 

Використані матеріали:

1) https://ru.wikipedia.org

2) http://armor.kiev.ua

3) http://persones.ru

4) “На острие главного удара” - М. Е. Катуков, Москва, Воениздат, 1974

5) “Броня крепка. История Советского танка 1919-1937.”, Свирин М.Н., Москва, Яуза, Эксмо, 2005 год.

 

 


Залиште свою оцінку матеріалу:
Категорії: Старші офіцери, Г, Конструктори танків | Матеріал додав: valera | Переглядів: 286 | Рейтинг матеріалу: 0.0/0
Теги: 29 ТК (1942), Завод №174, 32 ТБР (1941), Lyt#Г, Завод №185
Переглянути також:
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі мождуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Друзі сайту
  • Створити сайт

  • Останні новини сайту

    Copyright MyCorp © 2017      Сделать бесплатный сайт с uCoz