Танкісти України
(в межах проекту "Танкисты")
Пятница, 24.11.2017, 06:57



Вітаю Вас Гость | RSS
[ Головна ] [ Танкісти України ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]
Меню сайту

Категорії разділу

Реклама
Здесь может быть Ваша реклама, для размещения обращайтесь valera.pvs@i.ua valera.pvs.g@gmail.com valera.pvs@mail.ru

Що на форумі

Статистика


Яндекс.Метрика

Рейтинг@Mail.ru

Форма входу

Головна » Танкісти України » Генерали

Котін Жозеф Якович
Матеріал опубліковано: 17.12.2014, 22:21
Котін Жозеф Якович
Котін Жозеф Якович
Дата народження: 26 лютого 1908 року
Місце народження: місто Павлоград Катеринославської губернії (нині Дніпропетровська область)
Приналежність: К, Конструктори танків, Герої, Генерали
Роки служби (праці): 1927–1979
Звання (посада): Генерал-полковник інженер
Участь в бойових діях: Не приймав
Дата смерті: 21 жовтня 1979 року
Місце смерті: місто Москва
Нагороди: Нагороди: Котін Жозеф Якович

Котін Жозеф Якович (26 лютого 1908 року — 21 жовтня 1979 року) — видатний конструктор танків та тракторів, генерал-полковник інженерно-технічної служби, доктор технічних наук, Герой Соціалістичної Праці.

Народився Жозеф Якович 26 лютого (10 березня за новим стилем) 1908 року в місті Павлограді Катеринославської губернії (нині Дніпропетровська область).

В 1920 році сім'я Котіних переїхала до міста Харків.

В 1923 році Жозеф Якович Котін пішов працювати учнем слюсаря на котельно-механічний завод “Труд”. Невдовзі він став підручним слюсаря.

Під час роботи на заводі “Труд” виявив неабиякі здібності до конструювання. Так працюючи підручним слюсаря отримав патент на слюсарні тиски з оригінальним технічним рішенням.

В 1924 році вступив до вечірнього робітничого факультету (робітфаку) де навчався без відриву від виробництва до 1927 року.

Після закінчення робітфаку вступив до Харківського технологічного інституту на автомобільний факультет.

В 1930 році не закінчивши навчання в технологічному інституті був направлений у Військово-технічну академію імені Ф. Е. Дзержинського на факультет моторизації і механізацію.

Дипломний проект Котіна представляв собою проект колісно-гусеничного танку на базі вузлів та агрегатів вантажного автомобіля АМО-3.

Після успішного захисту дипломного проекту в 1932 році, молодого конструктора призначають на посаду інженера конструкторського бюро науково-дослідного відділу Військової академії механізації і моторизації РСЧА.

На цій посаді він займався розробкою проектів модернізації танків МС-1 використовуючи при цьому матеріали зі свого дипломного проекту.

Також Котін виконує проект установки кулемета Дегтярьова на мотоцикл. Невдовзі ця установка демонструється на параді в Москві на Червоній площі.

Невдовзі Жозеф Якович стає начальником проектно-конструкторського сектора, а потім начальником науково-дослідного відділу Військової академії механізації і моторизації РСЧА.

На цих посадах він керує роботами з проектування надважких танків та займається організацією експериментів по десантуванню плаваючих танків Т-37 з бриючого польоту на воду без застосування парашутів.

В травні 1937 року Жозеф Якович Котін отримує призначення на посаду головного конструктора Спеціального конструкторського бюро (СКБ-2) Кіровського заводу (колишнього Путіловського заводу) в місті Ленінград. Завод на той час займався серійним виготовленням середніх танків Т-28, тому першим же завданням яке потрібно було вирішити молодому головному конструктору стало суттєве підвищення надійності серійної машини. Конструкторами СКБ-2 в короткий термін був виконаний глибокий аналіз конструкції машини і за його результатами в машину було внесено декілька десятків змін, в результаті чого вдалося суттєво підвищити надійність машини.

В квітні 1938 року СКБ-2 Ленінградського Кіровського заводу отримує замовлення на проектування важкого танку прориву з протиснарядним бронюванням СМК (“Сергій Миронович Кіров”). Провідним конструктором по машині СМК став О.С. Єрмолаєв. 7 серпня 1938 року виходить Постанова Комітету Оборони при РНК СРСР №198сс в якій встановлювався термін виготовлення дослідного зразка танку СМК до 1 травня 1939 року.

В грудні 1938 року в Кремлі відбувся звіт перед Головною Військовою Радою про виконану роботу з проектування важких танків СМК та Т-100. На цьому звіті Сталін запропонував перевірити можливість створення важкого однобаштового танку з більш потужним бронюванням ніж в СМК та Т-100, але в межах відведених завданням на загальну масу танка.

Так паралельно з роботами над СМК конструкторське бюро Котіна розпочало роботи в ініціативному порядку над важким танком КВ (“Клим Ворошилов”). Провідним конструктором по танку КВ став Микола Леонідович Духов.

В вересні 1939 року дослідний зразок танку КВ був виготовлений в металі та направлений на заводські випробування. Після початку Радянсько-Фінляндської війни було прийнято рішення направити танки КВ та СМК Ленінградського Кіровського заводу, разом з рядом дослідних машин інших заводів, на Карельський перешийок для фронтових випробовувань при прориві лінії Маннергейма. На цих випробовуваннях танк КВ показав свою повну перевагу над іншими важкими танками і 19 грудня 1939 року, разом з середнім танком Т-34, був прийнятий рішенням уряду на озброєння Червоної Армії. Його серійне виробництво розпочалося на Ленінградському Кіровському заводі замість танку Т-28.

В подальшому знаходячись на посаді головного конструктора СКБ-2 Жозеф Якович Котін очолював роботи по створенню танків та самохідних артилерійських установок КВ-2, КВ-3, КВ-5, КВ-220 (Об'єкт 220), Т-50 (Об'єкт 221), СУ-14-Бр-2 та інших.

Після початку Німецько-Радянської війни було утворено Наркомат танкової промисловості (НКТП) і Жозефа Яковича призначають заступником Народного Комісара танкової промисловості і головним конструктором НКТП, а після евакуації Ленінградського Кіровського заводу до Челябінську він стає ще й головним конструктором Челябінського Кіровського заводу (ЧКЗ).

9 жовтня 1941 року Указом Президії Верховної Ради СРСР за видатні заслуги в організації серійного виробництва танків КВ на ЧКЗ Котіну Жозефу Яковичу було присвоєно звання Героя Соціалістичної Праці з врученням золотої медалі “Серп і Молот” і ордена Леніна.

Займаючи посаду головного конструктора ЧКЗ Котін очолював роботи по створенню танків та самохідних артилерійських установок КВ-1с, КВ-13, КВ-14, КВ-85, ІС, СУ-122, СУ-152 та інших.

Наприкінці серпня 1943 року зі складу ЧКЗ відокремлюється дослідний завод №100. В зв'язку з цим Жозеф Якович залишає посаду головного конструктора Челябінського Кіровського заводу і стає головним конструктором і начальником дослідного заводу №100, залишаючись при цьому заступником Народного Комісара танкової промисловості і головним конструктором НКТП. З цього часу всі зусилля видатного конструктора були спрямовані виключно на створення перспективних машин та розробку новітніх оригінальних вузлів і агрегатів. Під його безпосереднім керівництвом були розроблені важкі танки ІС-2, ІС-3, ІС-6, ІС-7, самохідні артилерійські установки ІСУ-152, ІСУ-122, ІСУ-122-2, ІСУ-152-1, ІСУ-130, ІСУ-122БМ та інші, створено оригінальні планетарну та електричну трансмісії, нові типи механізмів повороту, оригінальну ежекційну систему охолодження, механізм досилання снаряда і заряду, амортизатори, вбудовані в балансири ходової частини, пучкові торсіони та цілий ряд інших вузлів і агрегатів.

19 березня 1949 року Котіна Жозефа Яковича призначають директором новоутвореного Всесоюзного науково-дослідного інституту (ВНДІ-100). Спочатку в інституті проводилась науково-дослідні роботи по створенню нових танків T-10 і ПТ-76 та плаваючого бронетранспортера БТР-50П, потім розпочалися роботи над потужними артилерійськими і ракетними установками. Крім військових замовлень інститут також займався й цивільними машинам. Так в ВНДІ-100 в 1948 році було створено трелювальний трактор KT-12, а в 1963 році — колісний трактор великої потужності К-700 “Кіровець”.

В 1968 році Жозеф Якович став заступником міністра оборонної промисловості СРСР.

Він двічі обирався депутатом Верховної Ради СРСР в 1946-1950 та 1966-1970 роках.

Помер Жозеф Якович 21 жовтня 1979 року. Похований на Новодівичому кладовищі (ділянка № 7) в місті Москва Російської Федерації.

Ім'я Котіна носять вулиці в містах Павлоград, Челябінськ та Санкт-Петербург, його ім'я присвоєно машинобудівному технікуму в Санкт-Петербурзі та гірській вершині на Тянь-Шані (Пік Котина, 4820 м).

Пам'ятник Жозефу Яковичу Котіну в місті місті Павлоград Дніпропетровської області

( Материал из Wikimedia Commons )

 

Нагороджений:

Герой Соціалістичної Праці

Чотирма орденами Леніна

   

Двома орденами Жовтневої Революції

 

Орденом Червоного Прапора

Орденом Суворова І ступеня

Орденом Суворова ІІ ступеня

Орденом Вітчизняної війни І ступеня

Трьома орденами Трудового Червоного Прапора

  

Трьома орденами Червоної Зірки

  

Орденом Знак Пошани

Медаллю “За бойові заслуги”

Медаллю “За доблесну працю (За військову доблесть). В ознаменування 100-річчя з дня народження Володимира Ілліча Леніна”

Медаллю “За оборону Ленінграда”

Медаллю “За перемогу над Німеччиною у Великій Вітчизняній війні 1941 1945 рр.”

Медаллю “Двадцять років Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр.”

Медаллю “Тридцять років Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр.”

Медаллю “За доблесну працю у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр.”

Медаллю “Ветеран Збройних Сил СРСР”

Медаллю “30 років Радянської Армії і Флоту”

Медаллю “40 років Збройних Сил СРСР”

Медаллю “50 років Збройних Сил СРСР”

Медаллю “60 років Збройних Сил СРСР”

Медаллю “В пам'ять 800-річчя Москви”

Медаллю “В пам'ять 250-річчя Ленінграда”

Чотириразовий лауреат Сталінської премії

   

 

Використані матеріали:

1) http://ru.wikipedia.org/

2) http://www.vniitransmash.ru

3) “Конструктор боевых машин” - Н.С. Попов, М.В.Ашик и др., Лениздат, 1988

 


Залиште свою оцінку матеріалу:
Категорії: К, Конструктори танків, Герої, Генерали | Матеріал додав: valera | Переглядів: 333 | Рейтинг матеріалу: 0.0/0
Теги: СКБ-2, ХПІ, ВНДІ-100, ЛКЗ, Lyt#К, ЧКЗ, ВТА імені Дзержинського
Переглянути також:
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі мождуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Друзі сайту
  • Створити сайт

  • Останні новини сайту

    Copyright MyCorp © 2017      Сделать бесплатный сайт с uCoz